HÍREK AZ IPARBÓL
Viber for Business 4 előnye
30.06.2022.
A Viber for Business fióknak számos előnye van, ezek az előnyök az üzenetküldési költségek csökkentésétől, a látogatók növelésén át az átváltási arányok javulásáig terjednek.
Ha kíváncsi, miben segíthet egy üzleti Viber-fiók, olvasson tovább.
Tartalom:
- Bevezetés a Viber for business használatába
- Viber Business Messages
- Chatbot használata a Viber alkalmazásban
- Egyedi Viber matricák
- Konklúzió – a Viber for business legfőbb előnyei
A Viber for business 4 legfontosabb előnye
Több, mint egymilliárd egyedi felhasználóval világszerte a Viber jogosan állíthatja, hogy a felhasználók körében az egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazás.
Mégis, gyakran figyelmen kívül hagyják a Viber által megnyíló üzleti lehetőségek világát, mi viszont, hivatalos Viber partner-ként, elmondhatjuk, hogy az előnyök üzleti szempontból szinte végtelenek.
A tény az, hogy több, mint egymilliárd egyedi felhasználó között (valószínűleg Ön is egy közülük) ott van a potenciális ügyfele is, aki napi szinten használja a Vibert. Miért ne használhatnánk tehát a meglévő felhasználói bázist arra, hogy közvetlenül és hatékonyan érjük el az ügyfeleket?
Ami a Vibert nagyon is hatékony kommunikációs eszközzé teszi, az az a tény, hogy ez az egyik legszemélyesebb opció a közönség eléréséhez.
Szem előtt tartva a fent említetteket, vázolunk néhány felhasználási lehetőséget, amit a Viber Business fiók biztosít:
1. Viber Business Messages
A sokoldalú felhasználási lehetőségek képezik valószínűleg a Viber egyik legfontosabb előnyét. Ez lehetővé teszi, hogy akár 1000 karaktert, valamint médiatartalmakat, például képeket, hangot vagy videót küldjön.
Mindez történhet egyirányú, kétirányú kommunikáció keretében, valamint „session“-ön keresztül.
- Egyirányú üzenetküldés – a beszélgetés egy irányba folyik, a vállalkozásoktól az ügyfelek felé. Tökéletes vállalkozások számára az ajánlatokhoz, fizetési visszaigazolások és értesítések, szállítási frissítések és megerősítések küldéséhez, stb.
- Kétirányú üzenetküldés – lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy válaszoljanak üzeneteire. Lépjen könnyedén kapcsolatba az ügyfelekkel valós időben, és építsen erős ügyfélkapcsolatokat, amennyiben az üzlete olyan, hogy szüksége van a válaszokra az ügyfelektől, pl. ügyfélszolgálat, felmérések, kérdések megválaszolása.
- Sessions – az ügyfél által kezdeményezett kommunikációs mód, az egyirányú és a kétirányú kommunikációval ellentétben, amelyeknél a vállalkozás kezdeményezi a beszélgetést. A „session“ csak egy meghatározott időkereten belül tart.
Szóval, miért is hasznosak ezek az üzenetek?
Személyre szabás és hatékony célzás = konverziók
Nyerje el a Viber-felhasználók bizalmát – nagyobb valószínűséggel beszélgetnek majd egy olyan kapcsolattartóval, akit felismernek és megbíznak benne.
Ha feltölti logóját a Viber Business profiljára, könnyen felismerhető lesz a márkája. A Viber üzleti üzeneteket arra is használhatja, hogy ösztönözze a felhasználót az üzenet végére helyezett cselekvésre ösztönző gombbal. A weboldal tartalmát a Felhasználó látogathatja, vagy a telefonszám megjelenítésével kezdeményezheti a hívást!
A Viber üzleti üzenetek egyik hasznos előnye, hogy értesítést kap a sikeres üzenetküldésről, valamint arról is, hogy ki látta az üzenetet, és ki foglalkozott vele a CTA gombra kattintva.
Ezek a statisztikák fontosak, hiszen betekintést nyújtanak abba, hogy a közönség hogyan reagál egy adott üzenetre. Megtudhatja, hogy milyen reakciókat váltott ki az üzenet, és mit tehet a további kommunikáció javítása érdekében, hogyan javíthatja a felhasználók elkötelezettségét a jövőben.
A Viber Business Messages segítségével rendkívül hatékony és célzott üzeneteket is küldhet kiválasztott felhasználóknak, vagy azt is elérheti, hogy ők keressék meg az Ön vállalkozását.
Az üzenetek kézbesítésének és a költségek ellenőrzésének biztosítása
A Viber segítségével biztos lehet benne, hogy üzenetei eljutnak a célközönséghez, mivel közel 100%-os üzenet-kézbesítési arányt érhet el.
Azon gondolkodik, hogy ez hogyan is lehetséges?
Nos, ha van olyan ügyfél, aki bármilyen okból (hálózati problémák vagy alkalmazás hiánya miatt) nem tudja fogadni a Viber üzenetet, az üzenet rövidebb változatban SMS-ként kerül elküldésre (lásd a fenti példát).
A költségellenőrzés csak a kézbesített Viber-üzenetek fizetésére vonatkozik, nem pedig az összes elküldött üzenetre. Ez azt jelenti, hogy csak azokért az üzenetekért fizet, amelyek sikeresen eljutnak a célállomásra.
Hasznosnak látja Viber nyújtotta előnyöknek, de még nem biztos, hogy honnan is kezdje – forduljon hozzánk, és mi segítünk!
A Viber üzleti fiók jobb megismeréséhez készítettünk egy widgetet, amelyet itt kipróbálhat.
Még több információt szeretne? Lássuk, mi következik.
2. Chatbot használata a Viber alkalmazásban
A Viber chatbot egy automatizált csevegő rendszer, amely segítségével a felhasználók azonnali tájékoztatásokat kapnak. Nagyon sok a felhasználási lehetőség – chatbotok küldhetnek frissítéseket a feliratkozott ügyfeleknek, használhatja az ügyfélszolgálat automatizáláshoz, illetve ahhoz, hogy az ügyfelek vásároljanak.
Ha nyereményjátékok vagy hűségprogramok szervezésén gondolkodik, a Viber Chatboton keresztül ez is megvalósítható!
Hallott-e már a MRKVA chatbot innovációjáról? Büszkék vagyunk, hogy ennek létrehozásában mi is részt vettünk, engedje hát meg, hogy bemutassuk, miről is van szó.
Képzelje el a Mrkva Viber chatbotját szuper-chatbotként – egyesíti a legnépszerűbb chatbot-használati módokat, és azonnal elérhető ügynökként is szolgál. E módon a felhasználó bármikor hozzáférhet a chatbothoz, anélkül, hogy megvárná, hogy valaki felvegye a telefont, és a chatbot utasításait követve rendelést adhat le vagy kérdéseket tehet fel. Hatékony-e ez a megoldás mind a MRKVA, mind a felhasználó számára? Mi úgy gondoljuk, hogy igen!
Egy másik hasznos funkció az, hogy a Viber Chatbot segítségével lehetővé teszi a felhasználók számára a szavazást. Ezáltal a végfelhasználók nem küldenek fizető SMS-t , hanem ingyenesen szavaznak, ami több végfelhasználót ösztönöz arra, hogy részt vegyenek a szavazási folyamatban.
Biztosan egyetért azzal, hogy a felhasználók pénzének megtakarítása mellett az e módon létrejött elkötelezettség valóban előnyös!
A Viber Chatbot előnyei nem állnak meg itt – a következő előny az ügyfélszolgálat lehetősége a Viberen keresztül. Az ügynökök a Viberen keresztül cseveghetnek a felhasználókkal, és ez lehetővé teszi számukra, hogy azonnal válaszoljanak a kérdésekre és megoldják a problémákat.
Beszédes bot barátaink számára nincs határ. Amikor a „Skopsko“-nak készítettünk egy chatbotot, a Viber chatbotot más csatornákon működő chatbotokkal kombináltuk- SMS, FB Messenger és a weboldallal. Ez lehetővé tette, hogy a „Skopsko“ nyereményjáték gyakorlatilag minden felhasználó számára elérhető legyen, aminek magasabb részvételi arány volt az eredménye.
Ami a Viber chatbotot illeti – nos, az egyszerű és intuitív beszélgetési folyamat ösztönzi a felhasználók részvételét + az üzenetek küldése ingyenes, a felhasználóknak csak a mobiladatokra van szükségük!
A Viberen rengeteg más jó példa található a chatbot alkalmazás üzleti célra történő használatához – értékesítés, foglalások, termékajánlások vagy hirdetés. Mivel már sok vállalkozásnak segítettünk, szívesen segítünk Önnek is a chatbot alkalmazás új módjainak felfedezésében.
3. Egyedi Viber matricák
A Viber üzleti kommunikációnak nem kell feltétlenül teljesen formálisnak lennie – sms-ezés során szabad egy kicsit szórakozni is.
Legyen érdekesebb a beszélgetés a közönséggel, és tegye azt izgalmas élménnyé a felhasználók számára. Emotikonok, GIF-ek és matricák használatával feldobhatja a beszélgetést. Ebben is segítünk – készíts saját matrica-csomagokat a Viberen, és ezzel majd kitűnsz a tömegből!
A matricák nem csak szórakozásra szolgálnak, hanem nagyszerű reklámeszközként is funkcionál.
Nem biztos ebben? Gondoljon bele: mindenki, aki használja a matricáit, továbbküldi azokat barátainak vagy családtagjainak, azonnal az Ön márkanagykövetévé válik. A matricák segítenek abban, hogy a márkája bekerüljön a felhasználók tudatába, és így hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez. Olyasmi, mint a szájról szájra terjedő hír, csak a Viberen keresztül.
Ráadásul, ha ügyfelei letöltik matricákat, automatikusan feliratkoznak chatbotra is, vagy csatlakoznak Viber-közösségéhez – attól függően, hogy melyik matricacsomagot választja, azaz melyik felel meg jobban a vállalkozás igényeinek.
Térjünk vissza még egy kicsit a Mrkva-ra – gyönyörködjön a csapatunk által készített matricákban és chatbotokban:
Használja a matricákat, hogy nagyobb közönséghez jusson, új ajánlatok, prémium ajánlatok és sok más egyéb információ küldésére. Nagyszerű és egyszerű módja annak, hogy növelje közönségét, igaz?
4. Viber hirdetési megoldások
Már többször említettük a hirdetési módokat, a cége számára az egyedi matricák az egyik reklámmegoldás.
Amit azonban talán nem tud, hogy a Viber mobil és asztali változatokban is kínál hirdetési lehetőségeket.
Nem tolakodó hirdetésekről van szó, hanem többféle formátumban – natív, display vagy videó formájában megjeleníthető hirdetésről.
Ez azt jelenti, hogy kiválaszthatja, hol jelenjen meg hirdetés az ügyfelei számára. A mobilok esetében a hirdetések elhelyezésének módjai a következők:
- Viber Chats – hirdetései a Viber legnézettebb részében jelennek meg, a felhasználó beszélgetései között.
- Viber Calls – hirdetések a hívások és a kapcsolatok szekcióban jelennek meg
- Viber More – a hirdetések a matricaboltban vagy a beállítási lehetőségek használatakor jelennek meg
- Viber Post-call – miután a felhasználó befejezte a hívást, megjelenik a hirdetés
- Viber Explore – mutassa be hirdetését a felhasználók által kedvelt prémium márkatartalmak között.
- Viber Chats – hirdetései a Viber legnézettebb részében jelennek meg, a felhasználó beszélgetései között.
- Viber Calls – hirdetések a hívások és a kapcsolatok szekcióban jelennek meg
- Viber More – a hirdetések a matricaboltban vagy a beállítási lehetőségek használatakor jelennek meg
- Viber Post-call – miután a felhasználó befejezte a hívást, megjelenik a hirdetés
- Viber Explore – mutassa be hirdetését a felhasználók által kedvelt prémium márkatartalmak között.
Amint azt említettük, a mobilhirdetés mellett a Viber asztali hirdetéseket is kínál az alkalmazás bal alsó sarkában elhelyezett egyetlen hirdetésen keresztül, vagy egy 30 másodperces, nem átugorható videóban.
A videohirdetések az átlagos 1,71%-os CTR és a 90%-os megtekinthetőség alapján a legjobban teljesítő hirdetések közé tartoznak. Míg mobilon a Viber Chats hozza a legmagasabb, 1,90%-os átlagos CTR-t, ami így a legjobban teljesítő hirdetési elhelyezésnek bizonyul.
Összegezzük – igen, SZÜKSÉGE VAN a Viber for business-re
Még mindig nem biztos, hogy milyen előnyökkel jár a Viber?
Foglaljuk össze az eddig említetteket:
- Akár 1000 karakteres üzeneteket is küldhet, beleértve a médiatartalmakat és a call-to-action gombokat is.
- Ha figyelembe vesszük az üzenetenkénti költséget, ez a legolcsóbb csatorna.
- Csak a kézbesített üzenetekért fizet, és az SMS back-up opciót is igénybe veheti.
- Szüksége van rá? A Viber Chatbotok – használjon chatbotokat a szavazáshoz, az alkalmazáson belüli megrendelésekhez, az ügyfélszolgálathoz vagy a nyereményjátékok szervezéshez.
- Egyedi matricák segítségével erősíti a márkáját, ami majd arra ösztönzi a felhasználókat, hogy elköteleződjenek, és egyúttal népszerűsítsék márkáját.
- Adjon lendületet hirdetésének a Viber hirdetés megoldásaival
Tetszik az ötlet, hogy vállalkozása a Viberen is megjelenjen, de szüksége van egy kis segítségre, hogy ezt meg is valósítsa?
Ne aggódjon, mi itt vagyunk, segítünk!
Hagyja, hogy az NTH segítsen egy kitűnő üzenetküldő Viber kampány futtatásában.
Mi intézzük a papírmunkát is, és a további részleteket a Viberrel – elvégre mi vagyunk a Viber partnerek, emlékszik?
Érdekelne a Viber Business fiók
Szívesen válaszolunk minden kérdésre vagy nézze meg a részleteket (például árlista, feltételek, stb.)