HÍREK AZ IPARBÓL

Miért a versenymarketing a leghatékonyabb marketingcsatorna?

A fogyasztói magatartás megértése kulcsfontosságú minden marketinges számára, mielőtt bármilyen marketingstratégiát alkalmazna. Gondolkozott már azon, hogy pontosan mi készteti a fogyasztókat a vásárlásra? Ez a termékek értéke, költséghatékonysága és hasznossága kell, hogy legyen, nem? Téves.

A fogyasztók sokkal kevésbé racionálisak a vásárlási döntéseiket illetően, mint azt gondolnák. Valójában meglehetősen tanácstalanok, hogy miért vásárolnak meg egy terméket, és hogy egyáltalán miért is szeretnek bizonyos márkákat. Számos tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók ellentmondó hiedelmekkel és hozzáállással rendelkeznek vásárlási szokásaikkal kapcsolatban. Az érzelmek nagy szerepet játszanak a vásárlást motiváló tényezőknél, és a fogyasztókat a tudatalatti hajtja az általuk megvásárolni kívánt termékek kiválasztása során..

Minden a márkaépítésen múlik.

Az emberi agy arra van bekötve, hogy mentális egérutakat keressen, hogy elkerülje a céltudatos gondolkodást. Ez az alapkoncepció, amelyre a brendek épülnek – ahhoz, hogy az ügyfelek emlékezzenek egy márkára, és kapcsolatba kerüljenek vele, minden interakció során fenn kell tartani érdeklődésüket. Egy másik fontos tényező, amely a fogyasztókat vásárlásra készteti, az, hogy a marketingkampányok mennyire jól kivitelezettek. Mivel a fogyasztók szívesebben vásárolnak olyan márkák termékeit, amelyeket jól ismernek, az ismétlés hatékony módja annak, hogy egy márka emlékezetükben maradjon.

Ez egy hatékony módszer annak biztosítására, hogy a termék tovább maradjon a tudatalattijukban, ami elengedhetetlen módja a márkaismertség növelésének. A versenykampányok emlékeztetőül szolgálnak egy márka számára, de kevésbé tolakodó módon, mint a reklámok.

Tudtad, hogy ezen márkák mindegyike több versenykampányt (legalább 3 vagy 4) futtat minden év során?

A versenymarketing az egyik legerősebb és leghatékonyabb marketingeszköz, amellyel felkeltheti érdeklődését brendje iránt, és beindítsa a piacon. Egy jól kidolgozott versenymarketing-kampány maradandó benyomást tehet a közönségre, növelheti a márka ismertségét és a márkahűséget. Mindez hosszú távon növeli az eladásokat.

Miben hatékony a versenymarketing pontosan?

Minden emberi haladás ellenére az az erő, amely előre visz bennünket, továbbra is a versenyhajtóerőnk. A versenyszellem az emberi természet egyik alapvető ösztöne. Mindenki győztes akar lenni!

Valójában nem titok, hogy mindenki arra törekszik, hogy másokhoz képest jobbnak, gyorsabbnak, okosabbnak tűnjön. Két kulcsfontosságú tényező határozza meg, hogy egy versenykampány sikeres lesz-e vagy kudarc:

– Egyszerű részvétel – A nyeremények értéke

Volt idő, amikor a vásárlóknak egy versenyen való részvételhez újságot kellett vásárolniuk, kivágásokat kellett készíteniük, és postázniuk kellett a cégeknek – abban a reményben, hogy a posta egyáltalán el is jut a címzetthez. Rég elmúltak azok az idők. A közösségi média mai térnyerésével a hírfolyamodban vagy a telefonodon is felbukkanhat egy játék, miközben a folyamat, amelyen keresztül kell menned, szó szerint mindössze néhány kattintásból áll. Minél könnyebb a részvétel, annál nagyobb a válaszadás– és a jelentkezők száma is.

Egy másik fontos tényező a nyeremények értéke.

Természetesen, ha a nyeremény olyan dolog, amiből a résztvevők nagymértékben profitálhatnak, akkor valószínűbb, hogy motiváltak lesznek a részvételt illetően. Mielőtt azonban döntene az nyereményről, egyértelműen meg kell határozni a kampány céljait. A nyeremény lehet egy új autó, találkozó egy hírességgel, vagy egy ajándékutalvány, ez a kívánt céloktól és az egyes kampányok célközönségétől függ.

Mindenesetre létfontosságú, hogy a márka termékéhez vagy szolgáltatásához kapcsolódó kívánatos cikket kínáljunk,valamint megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt a költségek és a nyeremény maximális lehetséges értéke között.

Mik a versenymarketing előnyei?

Egy jól kivitelezett versenykampánynak több szinten is hosszantartó hatása lehet a vállalkozásra.

Olcsó, egyszerű, és kevés időbe telik, hogy egy márka népszerűsítse.

Ráadásul felértékesítési potenciálja az egyik legmagasabb a párbeszédes marketing szolgáltatások területén. Kétségtelenül a termékeladások növelése a versenykampány végső célja, amely annak a jele, hogy azt megfelelőképpen hajtották végre. Hogy világosabb képet kapjunk, nézzünk meg egy sikeres versenymarketing példát működés közben.

Egy sikeres kampány képes új klienseket vonzani, újra aktivizálni a passzív jelenlegi ügyfeleket, és ösztönözni a továbbértékesítést– mindezek az eladások fő mozgatórugói. A Cseh Köztársaság egyik legnagyobb sörgyártó cége egyedi digitális koncepciót készített egy nyereményjátékhoz az alapítás évfordulója alkalmából. A kampány részeként az ügyfeleknek 3 terméket kellett megvásárolniuk, amelyekhez egy kódot kaptak, amely lehetővé tette számukra, hogy részt vegyenek egy rövid kvízben a Facebook Messengeren keresztül – és versenybe szálljanak a díjért.

A kvíz Chatboton keresztül futott le, míg a résztvevők egyszerűen egy szám beírásával adtak választ. A kampány végül sikeresnek bizonyult, ami 36%-os figyelemre méltó növekedést eredményezett a termékeladásokban, a felhasználói bázis 23%-kal bővült, és megnőtt a márka Facebook-oldalának látogatottsága.

Elaludtak a felhasználók?

Rázza fel őket jól.

A márkák gyakran versenyeznek azzal az elsődleges céllal, hogy a felhasználókat különféle interakciókra ösztönözzék, jogosan. A versenyekre magas az ügyfelek reakcióinak aránya – a Hubspot kutatása kimutatta, hogy minden kampány 34%-kal növeli az új ügyfelek számát. A versenyek azonban ugyanolyan értékesek a korábbi ügyfelek bevonása szempontjából is. Emiatt fontos, hogy minden márka törekedjen az ügyféladatbázis fenntartására, hogy egyszerű utat alakítson ki az ügyfelekhez közvetlen válaszadási csatornákon, például SMS-ben, e-mailben, mobil üzenetküldésben stb.

Mindenki, és még azok nagymamája is halljon rólad (igen, ő is fent van a Facebookon).

Az is fontos, hogy a versenymarketing milyen hatással lehet a márkaismertség fokozására. Az internet túlzsúfolt. A zaj sikeres túlharsogása komoly akadály. A versenyek kevésbé invazív, de mégis hatékony módszert kínálnak a márka ismertségének növelésére, mint az agresszív hirdetések. És egy jelentős előnnyel járnak: a közösségi médiában megosztható értékkel. Manapság nem nehéz elképzelni, hogy ügyfelei megosztanak egy nyereményjátékot barátaikkal, igaz?

Az embereknek bízniuk kell bennünk.

A versenyek a márkaismertség növelése mellett a márkahűség növelését is segítik. Függetlenül attól, hogy van-e már kialakult fogyasztói közönség, vagy még csak annak kiépítésére törekedünk, a nyeremény esélye arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy bízzanak a brendben. Szerezzen értékes információkat a felhasználókról. Ha van esély egy nagy értékű nyeremény elnyerésére, a résztvevők motiváltak arra, hogy megadják információikat és válaszoljanak a kérdésekre. Ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy fontos adatokat gyűjtsön a felhasználókról , és jobban megértse ügyfélbázisát. Például az ügyfelek telefonszámai és e-mail címei ilyen módon összegyűjthetők, és felhasználhatók arra, hogy a jövőben megszólítsák őket, valamint megismerjék a teljes közönség érdeklődését és szokásait – mindez kulcsfontosságú információ a marketingstratégiák kidolgozásához.

Mi áll minden sikeres versenymarketing stratégia mögött?

Nos, mindez tökéletesen hangzik. De ha a versenyek ilyen jó eredményeket hoznak ilyen kis erőbefektetés mellett, miért nem futtatja mindenki folyamatosan ezeket a kampányokat?

A valóság az, hogy egy hatékony versenykampány kidolgozása nem is olyan egyszerű.

Hét olyan tényező van, amely hatást gyakorolhat a kampány sikerességére:

#1 A verseny koncepciója

A verseny koncepciója a kampány sikerének kulcsa. A verseny koncepciójának bármely aspektusának megismerése előtt fontos meghatározni a kívánt célokat és a várható eredményeket. Az a kampány, amely a jelenlegi vásárlók különleges ajánlatokkal és kedvezményekkel való jutalmazására irányul, teljesen más lesz, mint egy új termék reklámozását megcélzó kampány.

Az általános szabály: minél egyszerűbb a koncepció a végfelhasználó számára, annál sikeresebb lesz a verseny. A két leggyakrabban használt versenytípus a nyereményjáték és az ajándékozás.

Nyereményjáték

A nyereményjáték versenyek egy alapkoncepción alapulnak – a résztvevők egymással versengenek a díj elnyeréséért.A nyertest előre meghatározott kritériumok alapján választják ki: ki a leggyorsabb, ügyesebb, kreatívabb vagy mindezek egyszerre.Számtalan mód létezik a versenyek megvalósítására, és itt jön az, amikor egy márka kreatív lehetőséget kap arra, hogy ragyogjon.

Ajándékok

A nyereményjáték egy olyan versenytípus, ahol minden résztvevő azonos eséllyel indul a nyeremény megszerzésére, és a nyertest gyakran véletlenszerűen választják ki. Például egy résztvevőnek meg kell válaszolnia egy egyszerű kérdést SMS-ben. A belépési követelmények azonban jelentősen különbözhetnek. Egyes kampányokban bizonyos összeget kell fizetni a részvételért, míg másokban csak egy e-mail címet kell megadni.

#2 Célközönség

Ki lenne az ideális vásárló? A közönség ismerete nélkül versenykampányt futtatni olyan, mintha vesztes csatát vívnánk – a vásárlói személyiségek meghatározása minden modern marketingstratégia kulcsfontosságú tényezője.

A közönség demográfiai adatainak, például életkorának, iskolai végzettségének, lakóhelyének, karrierjének és életmódjának meghatározása szilárd alapot biztosít a következő elemekre való építkezéshez.

#3 Részvételi csatornák

A célközönség megadása után a következő lépés a részvételhez használható leghatékonyabb csatornák kiválasztása. Ma már tényleg nincs hiány kommunikációs csatornákban. Nevezzünk meg néhányat:

  • SMS
  • Chatbotok
  • Webes űrlapok
  • WhatsApp
  • Viber
  • Facebook Messenger
  • Telegram
  • push üzenetek

Mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Például az SMS hatékony csatorna, ha a csatorna általános alkalmazhatóságáról, eléréséről és nyitási arányáról van szó. A Facebook Messengerhez képest azonban költségesebb, és kevesebb tartalom-lehetőséget kínál.

A legmegfelelőbb csatorna kiválasztása teljes mértékben a célközönségtől és a kampány üzleti céljaitól függ – ezért a legjobb, ha az összes lehetőséget átgondolja a pályázati koncepció meghatározásának szakaszában. A márka általában csak egyetlen csatornán keresztül szervez nyereményjátékokat.

A nagyobb elérés érdekében azonban ajánlott további csatornák bevonása is. Példa erre egy hangcsatorna hozzáadása, amely alkalmas módja a gépelési nehézségekkel küzdő idősebb közönség bevonására.

Egy másik példa a web push hozzáadása arra az esetre, ha a márkának van saját webhelye.Ha többet szeretne megtudni a többcsatornás marketingről és a kapcsolódó szolgáltatásainkról, tekintse meg az {1>Omnichannel Marketing GYIK oldalát<1}.

# 4 Kreatív irány

Napjainkban a sikeres modern piaci stratégia egyik alapeleme, a kreatív iránymutatás a márkák változási komponense.

Ez egy hatékony, gyakran figyelmen kívül hagyott eszköz, amely lehetővé teszi a közönséggel való mélyebb szintű kapcsolatot.A kampány koncepcióinak sikeres, a célközönség preferenciáihoz igazodó kész látványelemekké és másolatokká történő átalakítása pozitívan befolyásolja majd a résztvevők számát – valamint új felhasználókat vonz egy márkához.

#5 Verseny promóciója

A marketing fele kreativitás, fele promóció. A verseny elindítása után itt az ideje, hogy mobilos és azonnali üzenetküldő online hirdetési kampányokkal vonzza magához a résztvevőket.

A közösségi média hirdetési kampányai népszerű promóciós eszközök, bár vannak más hatékony módszerek is.

Íme néhány ötlet: e-mail kampányok, megosztás a közösségi médiában, és CTA banner hozzáadása egy márka kezdőlapjához. Ha versenyekről van szó , különösen hatékony módszer a résztvevők sürgetése. Egy különleges, korlátozott idejű ajánlat gyors cselekvésre ösztönzi a felhasználókat – abban az értelemben, hogy ha nem fogadják el azonnal az ajánlatot, lemaradnak valami értékesről.

#6 Kampánymenedzsment és eredménykövetés

Nincs értelme minden erőfeszítést egy kampányba fektetni, ha nem tudod, hogy működik-e egyáltalán.

Ahhoz, hogy minden kampányból a lehető legtöbbet hozzuk ki – és a jövőbeli kampányok számára a legjobb lehetőségeket lőjük be – kulcsfontosságú az élő kampányfigyelés és a konverziós adatok valós idejű nyomon követése.

#7 Jogi és szabályozási keretek

A nyereményjáték versenyek szervezése jogilag megterhelő lehet, és bizonyos kockázatokkal is jár. A legtöbb országban ez megköveteli a verseny feltételeinek megírását, valamint azok hatósági jóváhagyását (pl. Pénzügyminisztérium). Egyes országokban a lottót szerencsejátéknak tekintik, és a részvételért díjat kell fizetni – akár a kampány lebonyolításához szükséges engedélyért is. Sorsolás, tombola, ingyenes nyereményjáték, ajándékok… ezek meghatározása országonként eltérő.

A szigorú feltételek mindenkire nézve kötelezőek, és a jogi környezetben való eligazodás sok fejtörést okozhat – különösen olyan esetekben, amikor a nyeremények nagy értékűek, például autók. Ha azonban megfelelően hajtják végre, a nemzetközi versenykampányok rendkívül kifizetődőek lehetnek egy brendre nézve.

Hú, ez tényleg sok.

Ezért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek versenymarketing ötletek kidolgozásában. Ha Ön egy versenykampány lebonyolítása iránt érdeklődő márkát képvisel, valószínűleg most azon töpreng, hogyan tegye meg az összes említett lépést.

Szerencsére az NTH tapasztalt szakértő a versenymarketingben.

A sikeres kampányok lebonyolításában szerzett több, mint 10 éves tapasztalattal kínálunk ezekre megoldást, kifejezetetten az adott márkára szabva. Pályázati kampánycsomagunk a következőket tartalmazza:

  • Koncepciófejlesztési és kreatív szolgáltatások
  • Megvalósítás több kommunikációs csatornán keresztül
  • Előírásoknak való megfelelés
  • Élő kampányfigyelés és marketing CRM
  • 24 órás azonnali ügyfélszolgálat
  • Online és offline kampány promóciója

Ha szeretne tanácsot kérni a versenykampány tervével kapcsolatban, vagy többet szeretne megtudni a kapcsolódó szolgáltatásainkról, tekintse meg az Omnichannel Messaging Solutions for Engagement oldalunkat.

Együttműkdési lehetőségek

Lépjen kapcsolatba velünk

HÍREK AZ IPARBÓL